کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی ساماندهی می‌شوند
نوشته شده توسط : hsi

رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی و ساماندهی آن‌ها از طریق صدور «پروانه فنی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه‌های مصوب در کمیته غواصی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین فروغ، سرپرست کمیته غواصی با تاکید بر اهمیت فعالیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی در کشور گفت: تا پیش از این فدراسیون به دلیل چگونگی آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها، نظارت مستقیم و قابل توجهی بر روی فعالیت آن‌ها نداشت، بنابراین رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی به گونه‌ای که شرایط برای نظارت لازم مهیا شود، یکی از اولویت‌های کمیته غواصی در نظر گرفته شده است. 

او تصریح کرد: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی معمولا در مناطق آزاد مانند جزیره کیش و قشم تشکیل و آغاز به کار می‌کنند. تا به امروز روال آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها این گونه بوده که مجوز لازم برای فعالیت را از سازمان گردشگری مناطق آزاد دریافت می‌کردند. در واقع فدراسیون نجات غریق و غواصی در این زمینه هیچ ورود و دخالتی نداشت و به همین دلیل نظارتی هم نمی‌توانست بر فعالیت آن‌ها داشته باشد. 

سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: اشکال این روال کاری زمانی بیش‌تر نمایان می‌شد که اگر تخلفی در کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی صورت می‌گرفت، فدراسیون نمی‌توانست برای بررسی موضوع و رسیدگی به آن ورودی داشته باشد چراکه نه نقشی در شکل گیری و آغاز فعالیت آن‌ها داشت و نه از جایگاه نظارتی برخوردار بود. 

وی صدور «پروانه فنی و فعالیت» از طرف فدراسیون و برای کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی را به عنوان راه حل منطقی و قانونی جهت برطرف کردن این مشکل عنوان کرد و گفت: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی اخذ پروانه فنی و فعالیت را از کمیسیون ماده ۵ استان خود پیگیری می‌کنند اما درست این است که اخذ پروانه فنی از فدراسیون به عنوان پیش نیاز جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۵ الزامی شود. 

فروغ با تاکید بر این که برای ساماندهی وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: این گونه شرایط برای نظارت لازم بر فعالیت تمام کلوپ‌ها و باشگاه‌ها که به نام غواصی و در این زمینه فعالیت می‌کنند، مهیا می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: